шаблон
Станція юних техніків є найбільшим позашкільним навчально-виховним закладом міста.
Вже 33 роки його очолює Мартинюк Леонід Тимофійович – Відмінник освіти України, нагороджений нагрудним знаком «Софія Русова».
Директор СЮТ м.Умані
Мартинюк Леонід Тимофійович

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Заняття проводять 24 досвідчених керівники гуртків
23 з них - мають вищу та середню спеціальну освіту.
Звання «Відмінник освіти України» та заслуженого працівника освіти України має Кияновський Ларіон Семенович - керівник гуртка. Звання «Керівник гуртка-методист» мають: Шинкаренко Марина Андріївна, Горобець Антоніна Вікторівна, Колесник Майя Сергіївна, Харишук Олена Анатоліївна. Почесними грамотами МОН нагороджені: Горобець Антоніна Вікторівна – заступник директора з НВР, Колесник Майя Сергіївна – методист СЮТ, Козаченко Сергій Васильович – керівник гуртка, Шинкаренко Марина Андріївна – керівник гуртка. Заступник директора з НВР Горобець А.В. – переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «Заступник директора – 2010». Методист СЮТ Колесник М.С. – лауреат Всеукраїнського конкурсу на кращу соціально-педагогічну виховну систему позашкільного закладу. Заступник директора з НВР Горобець А.В. та методист СЮТ Колесник М.С. у жовтні 2010 року взяли участь та стали переможцями Другого Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій у номінації «Інновації в організації навчально-виховного процесу в дошкільному, загальноосвітньому та позашкільному навчальних закладах». Отримали дипломи та сертифікати про внесення творчих доробків у каталог Міжнародного фестивалю.

Cтанція юних техніків м. Умані брала участь у другій виставці «Інноватика в освіті України» в м. Києві, організаторами якої були Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України та компанія «Виставковий Світ» .

В роботі, представленій там, описано інноваційні підходи до навчально-виховного процесу, які впроваджуються в станції.

Актуальність, значущість та систематичність новоутворень, які виникають в закладі на основі різноманітних ініціатив і нововведень, стають перспективними для розвитку СЮТ і позашкілля, що в свою чергу позитивно впливає на результати та високі показники участі у масових заходах різних рівнів.

Станція юних техніків м. Умані в своїй роботі керується Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Поженням про позашкільний навчально-виховний заклад, власним Статутом.

Гуртки класифікуються за 5 напрямами:

Початково-технічний:

  • початкове технічне моделювання
  • технічне конструювання

Спортивно-технічний:

  • авіамоделювання
  • судномоделювання
  • ракетомоделювання
  • автотрасове моделювання
  • короткохвильова радіостанція
  • конструювання повітряних зміїв

Предметно-технічний:

  • радіоелектронне конструювання
  • юні конструктори приладів радіоелектроніки
  • науково-технічної творчості

Інформаційно-технічний:

  • основи програмування
  • користувач ПЕОМ з елементами ігрових програм

Художньо-технічний:

  • оригамі
  • юних фотоаматорів
  • виготовлення сувенірів
  • паперопластика
  • моделювання іграшок-сувенірів
  • глиняна іграшка

 

СЮТ –  центр розвитку дитячо-юнацької технічної творчості міста. Основним завданням колектив станції вважає виховання молоді активними свідомими учасниками соціально-економічного розвитку України. Для цього СЮТ працює в таких напрямках:

  • розвиток інтересів та здібностей учнів;
  • прищеплення навиків трудової діяльності, професійної орієнтації, виховання інтересу до вивчення основ наук, поглиблення знань, з обраної галузі техніки;
  • забезпечення єдності трудового, морального і естетичного виховання;
  • пропаганда дитячої творчості через засоби масової інформації;
  • проведення роботи по залученню підприємств та посередницьких організацій до спонсорської допомоги.

Гурткова робота має політехнічне та профорієнтаційне значення,  тому що на заняттях вихованці  залучаються до суспільно-корисної праці, яка сприяє  вихованню патріотизму, працелюбства, наполегливості, цілеспрямованості, а також набуттю спеціальних знань.

 

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей - стільки й здібностей, які залежать від психолого-фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї .

Саме позашкільний заклад відіграє значну роль у розвитку обдарувань та нахилів дітей. Цьому сприяє навчально-виховний процес СЮТ, під час якого керівники гуртків застосовують інтерактивні методики, індивідуальний підхід до кожного гуртківця.

З метою виявлення та розвитку творчо обдарованих дітей проводиться ряд заходів:

  • діагностика та виявлення здібностей і нахилів вихованців  СЮТ;
  •  міські, обласні та Всеукраїнські конкурси, змагання, виставки;
  • тиждень науки і техніки;
  •  робота секцій МАН;
  • дитяче об’єднання «Активіст»
  • Проводяться тематичні семінари-практикуми, майстер-класи із метою систематичного підвищення майстерності керівників гуртків, які працюють з обдарованими дітьми.
  • Створюються адаптовані програми та методичні розробки, спрямовані на виявлення та розвиток обдарованих дітей.
  • Діє консультпункт для керівників гуртків .
  • Робота з творчо обдарованими гуртківцями висвітлюється в місцевих засобах масової інформації.
  • Проводиться матеріальне та моральне заохочення обдарованих вихованців та керівників гуртків, які працюють з ними.
  • Питання організації роботи з обдарованими дітьми розглядається на засіданнях методичного об'єднання, педагогічної та методичної  рад, нарадах при директорові.